01. WAT DOET ONDERWIJSCOMMUNITY?

Samen maken we onderwijs beter

Goed onderwijs is noodzaak voor behoud van welvaart, welzijn en democratie. Onderwijscommunity biedt docenten, stafmedewerkers en leidinggevenden in het onderwijs een plek waar zij, eenvoudig en toegankelijk, kennis en ervaringen kunnen delen. Om te leren van elkaar en samen te verbeteren. Wij willen in Nederland het beste onderwijs ter wereld. En dat lukt alleen als we het samen doen! Onderwijscommunity verbindt professionals, goede ideeën en initiatieven in het onderwijs. Elke onderwijsprofessional kan bij ons kennis en ervaringen delen, leren en groeien. Als lid van Onderwijscommunity bouw je mee aan een dynamisch ecosysteem van mensen met hart voor het onderwijs. Binnen de community kun je blogs en artikelen plaatsen, vacatures, opleidingen en events posten. Maar je vindt er ook rapporten, interessante boeken, video's en podcasts. En natuurlijk de kennis, ervaringen en tips van anderen. Samen maken we het onderwijs in Nederland nog beter, effectiever en innovatiever. En samen zorgen we voor nog meer (werk)plezier in het onderwijs!

Doe je mee? Registreren is geheel gratis!

02. SUMMIT 'DE TOEKOMST VAN ONDERWIJS': ONTMOET DE DEELNEMERS

“Inspirerend”

“Mooie, open gesprekken tussen bevlogen mensen”

“Heel gezellig en leerzaam”

- reacties van deelnemers aan de summit van Onderwijscommunity op 24 juni 2021

Tijdens de allereerste summit van Onderwijscommunity in juni 2021 deelden onderwijskenners hun ideeën over de toekomst. Besproken werd hoe het lerarenberoep verandert, op welke manier toekomstgericht onderwijs mogelijk is en welke rol technologie hierin kan spelen. Enkele deelnemers diepen in dit magazine en op de website hun ideeën uit en bieden raad.

Ook deelnemen aan een summit van Onderwijscommunity of een van onze andere events? Houd de kalender in de gaten of registreer je gratis en abonneer je op de digitale nieuwsbrief.

Hans Baltjes, Windesheim Business College

Hans Baltjes is een bevlogen onderwijsman die bij Hogeschool Windesheim nadenkt over innovatie van het onderwijs. In het interview ‘De toekomst van het beroepsonderwijs’ pleit hij voor flexibelere inrichting van opleidingen en meer maatwerk voor studenten.

Ria Rigter, Gooise Scholen Federatie

Ria Rigter is senior-adviseur ontwikkelen en kwaliteit bij de Gooise Scholen Federatie. Met collega Annet Kil roept ze in het interview ‘Uitdagingen omarmen’ scholen op om de ontwikkeling en het welzijn van het individuele kind weer centraal te stellen in de organisatie van onderwijs.

Frank van den Ende, ROC Gilde Opleidingen

Frank van den Ende is innovatieregisseur bij ROC Gilde Opleidingen en auteur van het boek Hereik de school. In zijn artikel ‘Tijd voor een grondige aanpak’ moedigt hij scholen aan om bij vernieuwingen niet direct naar de uitvoering te kijken, maar eerst een stap terug te nemen.

Leonie Hartman, Hogeschool Rotterdam

Leonie Hartman is programmamanager van de IGOvation HUB, dat multidisciplinaire samenwerking binnen de Hogeschool Rotterdam stimuleert, of het nu gaat om organisatorische of onderwijskundige vraagstukkden. In 'Vernieuwing bij de Hogeschool Rotterdam' vertelt ze hoe dat in zijn werk gaat.

Myrke Nieweg, Hogeschool van Amsterdam

Myrke Nieweg is curriculummanager van de deeltijdopleiding HRM bij de Hogeschool van Amsterdam. In het interview ‘Terug naar inspiratie op de HR-opleiding’ vertelt ze hoe haar opleiding onderwijs motiverender maakte door meer regie bij studenten te leggen.

Piet Hein Porcelijn, Ronduit Onderwijs

Piet Hein Porcelijn is hoofd HRM bij Ronduit Onderwijs, een stichting voor openbaar basisonderwijs. In het interview ‘Leraren in het zadel helpen én houden’ vertelt hij over de HRM-vraagstukken waar zijn schoolorganisatie mee te maken heeft.

Bonny Berden, HR2day

Bonny Berden helpt scholen met het vinden van de juiste mensen vanuit haar rol bij HR2day. In haar artikel ‘Tips voor een goede employee journey geeft ze advies aan schoolbesturen voor het voorkomen van uitval onder medewerkers en het vergroten van werkplezier.

Deel deze pagina